Может кто сталкивался!!! при первом подключении сканера, появляются 2-ошибки, после удаления 1-на и все это трется, но после того как зажигание передернешь все заново, есть у кого какие мысли???
Кстати реле работает, если я правильно понимаю на реле должен прилетать плюс, но там тольно импульс
при вкл зажигания система диагностирует реле не на включение а на выключение, чтоб предотвратить нештатную ситуацию тоесть при критической неисправности одной из систем автомобиля рулевое управление могло отключиться, данная ошибка не факт неисправности реле, она фиксируеться в обязательном порядке если что-то неисправно то-есть ошибка говорит о том что реле отключено из за какой то неисправности
General Description
EPS uses an electric motor to provide directional contol to the driver.
EPS CM cuts off a motor relay to protect EPS from abnormal operation if a system has an error.
DTC Description
EPS CM checks a motor relay condition by testing. EPS CM sets this code and turns on warning lamp if a motor relay can′t be cut off in abnormal condition.
Terminal and Connector Inspection
1. Many malfunctions in the electrical system are caused by poor harness and terminals.
Faults can also be caused by interference from other electrical systems, and mechanical or chemical damage.
2. Thoroughly check all connectors (and connections) for looseness, bending, corrosion, contamination, deterioration, and/or damage.
3. Has a problem been found ?
▶ Repair as necessary and then go to "Verification of Vehicle Repair" procedure.
▶ Go to "Component Inspection" procedure.
1. Ignition "OFF".
2. Ignition "ON" & Engine "OFF".
3. Connect scantool and select "Diagnostic Trouble Codes(DTCs)" mode.
4. Using a scantool, Clear DTC.
5. Select "Diagnostic Trouble Codes(DTCs)" mode again.
6. Are any DTCs present ?
▶ Substitute with a known-good steering column & EPS unit assembly check for proper operation.
If problem is corrected, replace steering column & EPS unit assembly and then go to "Verification of Vehicle Repair" procedure.
▶ Fault is intermittent caused by faulty EPS CM or was repaired and EPS CM memory was not cleared.
Go to "Verification of Vehicle Repair" procedure
After a repair, it is essential to verify that the fault has been corrected.
1. Connect scantool and select "Diagnostic Trouble Codes(DTCs)" mode.
2. Using a scantool, Clear DTC.
3. Operate the vehicle within DTC Detecting Condition in General Information.
4. Are any DTCs present ?
▶ Go to the applicable troubleshooting procedure.
▶ System performing to specification at this time.
After a repair, it is essential to verify that the fault has been corrected.
1. Connect scantool and select "Diagnostic Trouble Codes(DTCs)" mode.
2. Using a scantool, Clear DTC.
3. Operate the vehicle within DTC Detecting Condition in General Information.
4. Are any DTCs present ?
▶ Go to the applicable troubleshooting procedure.
▶ System performing to specification at this time.
с1604
Многие сбои в электрической системе бывают вызваны бедной жгут(Эс) и терминальное состояние. Неисправностей также может быть вызвана помехами от других электрических систем, а также механического или химического повреждения.
2. Тщательно проверьте Разъемы на разболтанность, плохое соединение, изгиб, коррозию, загрязнение, ухудшение качества или повреждение.
отсюда может выскакивать с2101
на скринах четко видно ноги растут с абс на первом скрине активная ошибка с абс а вторая неактивна, после удаления первой вторая становиться активной, потому что ошибка удалена а авария не ушла, на той схеме которую вы дали не видно всего кана, на датчике руля на кане висит еще абс, срс, боди, мое мнение но это только теория ноги растут с абс, нужно проверять, продиагностируйте весь автомобиль а не только рулевое!
Форум Invision Power Board (http://www.invisionboard.com)
© Invision Power Services (http://www.invisionpower.com)